Zuidoost-Azië 2016

Chiang Mai, 04-05-2016

Chiang Mai, 04-05-2016

Hallo allemaal vanuit het warme Chiang Mai. De op een na grootste stad van Thailand, na Bangkok. De afgelopen weken ben ik vanuit het zuiden naar het noorden van het land gereisd.

In het zuiden heb ik het Khao Sok National Park bezocht. Een prachtige plek waar ik een jungle trekking van twee dagen en een nacht heb gedaan. We waren met een groep van elf personen plus een gids. Op dag een zijn waar naar onze overnachtingsplek gevaren. Dit waren hutjes die dreven op een stuwmeer. Ook hebben we een uur of vier lang door de jungle gewandeld waarbij onder andere een 800 meter lange grot hebben doorlopen. En doorzwommen overigens, want het water stond op sommige plekken tot 170 centimeter. Op dag twee hebben we de zonsopgang bekeken (om 6:30!). Daarbij hebben we nog wilde apen gespot. Ook zijn we bij de stuwdam geweest en hebben een hangbrug bezocht.

Na het National Park ben ik terug gegaan naar Bangkok d.m.v. Een tien uur durend ritje met een nachtbus. Terug in Bangkok ben ik enkele dagen in Chinatown geweest. Om vervolgens door te reizen naar Ayutthaya. Hoewel er daar veel ruïnes van tempels zijn heb ik er niet veel bezocht. Ik vond de omgeving van mijn hostel behoorlijk saai en ik werd verhinderd door mijn eerste tropische regenbui.

Vervolgens ben ik naar Sukhothai gereisd. Ook deze stad staat bekend om zijn tempels welke zo'n dertien kilometer van mijn verblijfplaats stonden. Deze afstand heb ik samen met twee mede-reizigers d.m.v. mountainbike overbrugd. De tempels waren prachtig maar mountainbiken met 40 graden Celsius is absoluut geen aanrader!

Gisteren ben ik van Sukhothai naar Chiang Mai verplaats per bus. Vandaag heb ik wat research gedaan naar onder andere visa en mijn reisplan herzien. Dit ziet er nu als volgt in grote lijnen uit (wijzigingen voorbehouden):

April en mei, Thailand

Juni, Myanmar

Juli, Laos

Augustus en september, Vietnam

Het is zeer waarschijnlijk dat ik niet meer naar Cambodja zal gaan. In plaats daarvan heb ik nog meerdere opties voor de maanden oktober en november zoals Maleisië, Indonesië en De Filipijnen.

Grt,

Ian.

Foto's: https://drive.google.com/open?id=0B3vJDI1CAV-3Qi1nem5DNjBaTWc

Op deze website zullen gedurende mijn reis al mijn foto's worden gezet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!