Zuidoost-Azië 2016

Bangkok, 01-04-2016

Welkom,

Gisteren ben ik aangekomen in Bangkok. De reis is prima verlopen. Ik heb wel een klein beetje een jetlag of misschien komt dat omdat twee dagen amper heb geslapen. Vandaag heb ik in de wijk rondgewandeld, welke vrij toeristisch is. Er zijn veel barretjes, hostels en kraampjes met kleding. Ook zijn er kraampjes met eten. Om de twintig meter staat er wel een die pad thai verkoopt. Noedels of mie met wat groente, ei, kip en garnalen. Qua pittigheid valt het me hartstikke mee tot nu toe. En qua prijs ook! Morgen ga ik waarschijnlijk naar een van de weekendmarkten van Bangkok. En dan zondag of maandag naar het koninklijk paleis en de smaragdgroene Buddha. Dinsdag reis ik door naar Hua Hin. Een uurtje of drie zuidelijk ten opzichte van Bangkok met strand. O ja, het weer is natuurlijk fantastisch hier. Met 33 graden is het heet maar naar mijn mening goed uit te houden. 'S nachts wordt het niet kouder dan 28 graden. Gelukkig heb ik een kamer met airconditioning...